vineri, 12 septembrie 2014

Trăim în lumea în care „Eu” se scrie cu literă mare mereu

 Nimic nu-l face pe om mai ușor de manipulat decât simplul fapt de a se crede buricul pământului. Am fost învățați, după  20 de ani de campanii (o secvență dintr-un război) de marketing îndreptate împotriva  sufletului românesc, împotriva smereniei  românești, să fim mândri, preocupați de noi și numai de noi, să investim în noi, să facem ceva pentru noi, să ne răsfățăm, să ne facem pofta, să avem dreptatea noastră, adevărul nostru. În sfârșit, după o cursă nebună care a durat 20 de ani, am prins în sfârșit Occidentul din urmă. Nu, nu la nivelul civilizației – de genul – spălăm străzile cu șampon, nu claxonăm în trafic, aruncăm hârtiile la coș, ci la nivelul comportamentului exterior – am ajuns plini de fățărnicie, afectați, orgolioși, superficiali, egocentrici. Da, privind așa, am intrat în Occident, acolo unde „EU” se scrie cu literă mare mereu. Ca să ajungem aici, noi am lepădat  spiritul răsăritean, Ortodoxia. În grabă am lepădat virtutea cea mai de preț -  haina dumnezeirii care este smerenia, ne-am rușinat de sfinții noștri ca să putem adopta niște vedete cu aer de prostituate. Nouă,  sfinții ne erau vedete, pentru că ei fugeau de maririle pământești, noi știam încă din basme să alegem calul cel mai răpciugos, lada cea mai mică, noi știam că în viață bucuria se împletește cu tristețea. Am lepădat toate astea pentru că nu se potriveau cu statura mândră a occidentalului pe care încercăm să-l imităm.
    Dacă ne oprim un moment din alergătura noastră cotidiană, dacă facem stop-cadru în filmul vieții noastre, regizat de noi înșine, după un model marketizat la Hollywood, vom vedea că am ajuns într-un impas. Scenariul acesta nu ne mai satisface.

                                     
                                                         *** De ce oare? ***

  Oare pentru ca am ajuns prea repede in punctul asta, fara sa avem parcursul organic al occidentalului, mostenirea, organizarea lui, cultul istoric pentru materialism, scientism, estetism?  Este vorba de altceva, am intrat intr-o cursa, am fost impinsi intr-un joc. Acest joc a inghitit cu totul intregul Occident. Se numeste  Game Theory, a fost conceput de John Nash ( a fost facut si un filmul dupa viata lui – Beautiful  mind) Teoria aceasta a fost transpusa in mai multe domenii, in aplicatii militare, sociologie. S-a incercat transpunerea comportamentului uman dupa o schema matematica – pentru aceasta era nevoie ca fiecare individ sa fie egocentric, sa caute doar interesul si supravietuirea lui. Odata ce un jucator facea un gest altruist, nu mai actiona in interesul propriu si era dispus sa se sacrifice,  intreaga schema dadea eroare.  Poate vi se pare paradoxal  dar stapanii si inginerii societatii de astazi  ne vor egocentrici ca sa ne poate controla si manipula mai bine.
Daca vrem sa nu fim manipulati, daca vrem sa nu fim doar  jucatori intr-o schema matematica prestabilita carora nu le ramane decat sinuciderea, este  vremea sa fugim din lumea celor ce scriu „EU” cu litera mare mereu, este vremea sa punem apropele pe acelasi plan cu noi sau poate chiar mai sus, este vremea sa invatam sa ne sacrificam unii pentru altii. Vom castiga cu totii cand sistemul va da eroare. Vom câștiga libertatea.

Cu Lumină în Pace și Iubire !

Sursa :      http://colaps.ro/?p=1110
http://gandeste.org/general/traim-in-lumea-in-care-%E2%80%9Eeu%E2%80%9D-se-scrie-cu-litera-mare-mereu/43781
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ȚINE MINTE:

Sunt răspunzător pentru ceea ce scriu, dar nu răspund pentru ceea ce tu crezi că ai înțeles ... Nu mă crede! Cercetează, investighează și crede-te pe tine însuți.

Despre Publicitate :

Vă cer scuze pentru agresivitatea și conținutul publicității, în unele cazuri, dar este o practică generalizată în acoperirea cheltuielilor și generarea de venituri, ale hostingurilor video.


Linkuri căzute

- Wow ! ... , foarte multe linkuri video din anii 2013-2015 sunt căzute, vă cer scuze, ca rezolvare voi actualiza unele linkuri, puțin câte puțin, și voi actualiza restul postărilor importante în 2017-2018, rămâne de văzut ce-i mai convenabil pentru fiecare postare. Mulțumesc!
* Și continuă ... actualizarea linkurilor ... Nu știu cât durează ...
În funcție de timpul disponibil pentru aceasta ...

* Ultima actualizare linkuri căzute: 10.10.2019 *

*********************************************************************
* Proiectele Cunoașterea este Universală & Cunoaște și Conștientizează vor fi inaugurate în perioada 2018-2019. Acestea vor avea prioritate de atenție, energie și timp, pentru traducerile din engleză și spaniolă în română ce vor fi postate acolo. Fac ceea ce pot în armonie cu mine însumi. Mulțumesc pentru înțelegere. *
*********************************************************************